is toegevoegd aan uw winkelwagen.

Snel een groot resultaat. Welke 5 veranderingen in jouw eetpatroon hebben het grootste resultaat? Wat zijn de 5 beste food tips voor een gezonder leven?

Skip de vloeibare suiker

Het grootste probleem in ons huidige voedingspatroon is vloeibare suiker. We drinken er wekelijks ongemerkt liters van weg. Het vult je maag niet en zorgt dus ongemerkt voor heel wat extra energie die we niet nodig hebben in vloeibare vorm. Daarom met stipt op nummer één van de 5 beste food tips: Drink. Geen. Suiker.

Shocking! Elke dag één glas frisdrank en één kop cappuccino met suiker minder, en je valt in een jaar ongeveer 10 kg af. En andersom! Als je elke dag één glas frisdrank en één kop cappuccino extra drinkt: dan kom je 10 kg aan in één jaar. Schrik je? Dat is heel goed. Want vloeibare suiker is slecht voor je lichamelijke gezondheid. Punt. Drink dus simpelweg geen of weinig frisdrank, koffie met suiker en andere suikerrijke dranken.

Geniet van eten

Wanneer je eet, en niet iets anders doet, vullen je maag en hoofd zich. Wanneer je tijdens het eten tv kijkt of op je mobiel die ontzettend belangrijke social media posts aan het lezen bent, dan is je maag na de maaltijd wellicht gevuld, maar je hoofd heeft niet gegeten. Hij heeft tv gekeken of ontzettend belangrijke social media posts gelezen! Je zult zoeken naar zoetigheid of zoute, vette snacks om je hoofd te voeden. Totaal onnodig wanneer je de maaltijd gewoon aan tafel had gegeten, met de volle aandacht die het verdient. Wanneer je geniet van je eten, dan zal je zien dat je er vaak minder van nodig hebt. Volg deze nummer twee van de 5 beste food tips dan ook écht op: genieten van eten zorgt voor genieten van het leven!

Ontbijt

Wanneer je niet ontbijt, gaat je lichaam de rest van de dag de verloren schade inhalen. Je eet meer dan je nodig hebt. Ontbijten zorgt er daarom onder andere voor dat je niet meer eet dan je nodig hebt. Kies een ontbijt dat bij je past. Heb je geen tijd? Maak bijvoorbeeld in het weekend gezonde ontbijtrepen die je de rest van de week elke ochtend snel mee kan nemen. Of maak een smoothie. Stuk fruit erbij en you’re ready to go. Werk je juist ’s avonds? Neem dan de tijd en ontbijt lekker uitgebreid!

Eet niet wanneer je geen honger hebt

Waarom zou je kleren aandoen als je al aangekleed bent? Waarom zou je een kaars aansteken als hij al aan is? Dat doe je niet. Dus je eet ook niet wanneer je geen honger hebt. Want als je geen honger hebt, dan heeft je lijf geen eten nodig. Het is tevreden zoals het is, geniet van dit tevreden gevoel!

 

Eet groente en fruit

Oh het cliché! Maar doe je het ook elke dag? Eet het dagelijks, niet wekelijks. Eet er veel van, niet weinig. Groente en fruit: je kan er bijna niet te veel van eten en kan daarom niet ontbreken in deze lijst van 5 beste food tips. Maak het lekker: een salade met goede olijfolie, gegrilde groenten bij de tapastafel, een plak tomaat op je boterham en een stamppot met meer groenten dan aardappel. Het zijn de simpele dingen die het verschil maken.

 

Zorg jij goed voor jezelf en volg je deze 5 beste food tips allemaal al op? Misschien heb je wel iets toe te voegen? Laat een reactie achter, ik ben benieuwd naar jouw beste food tip!

 

Wil je meer tips? Kies dan nu een persoonlijke coach en krijg elk moment van de dag tips!

 

Succes!

 

 

Plaats een reactie