is toegevoegd aan uw winkelwagen.
Recepten

Quinoa ontbijt

By 17-10-2013 Geen reacties

370 kcal per persoon

Wel eens een ontbijt gemaakt met granen welke je normaal ‘s avonds eet? Denk hierbij aan volkoren rijst, couscous en in dit recept; quinoa! Echt verrassend lekker én makkelijk! Daarbij ook nog erg voedzaam en vol met vezels, vitamines en mineralen. Dit quinoa ontbijt is binnen een paar minuten klaar, dus lekker snel genieten! 

Wil je een beetje variatie in je ontbijt?

– In plaats van quinoa kan je dus ook gekookte volkoren rijst, couscous of tarly gebruiken.

– Varieer geheel naar eigen smaak met het fruit wat je er bij doet. Denk aan combinaties als appel & peer, sinaasappel & banaan, aardbeien & frambozen of kiwi & mango. Alles kan!

– Naast, of in plaats van, noten kan je ook nog gedroogd fruit zoals stukjes abrikoos, vijg of pruim toevoegen. Ook rozijnen en cranberries passen erg goed!

– Vind je het moeilijk om in de ochtend te ontbijten of hou je niet zo van een te droog ontbijt? Voeg dan 100 ml soja-, amandel- of rijstmelk toe aan je gezonde quinoa ontbijt. Zo wordt het iets smeuïger en eet het iets gemakkelijker!

Ingrediënten voor 2 personen

250 gekookte quinoa (vers of van de vorige dag)

1 banaan

100 g blauwe bessen

40 g walnoten (of andere noten zoals pecannoten of amandelen)

snufje kaneel

Bereidingswijze:


Dit artikel helemaal lezen?

Log in of start met ProAcademie

Nog geen lid? Starten kan al vanaf 19 euro > Inloggen >

Mirte

Auteur Mirte

Ik begeleid jou graag naar een gezond en fit lijf, met behulp van een goede voeding en voldoende beweging. Maar ook aspecten als stress en slaap komen voorbij: gezond zijn én blijven hangt van een heleboel factoren af. Niet iedereen is hetzelfde, en daarom betekent een gezonde leefstijl en voeding voor de één wellicht iets anders dan voor de ander. Daarom werk ik bij ProAcademie, want deze visie is voor het hele team van ProAcademie belangrijk!

Meer berichten van Mirte

Plaats een reactie