is toegevoegd aan uw winkelwagen.

DE top 10 van snelle en gezonde tussendoortjes, met maximaal 3 ingrediënten! Geen zin of tijd om lang in de keuken te staan voor een lekker tussendoortje? Er zijn genoeg opties die klaar zijn binnen een paar minuten, gezond zijn én gewoon lekker. Kijk eens naar deze lijst van super gezonde tussendoortjes!


#1

Blokje pure chocolade met een halve verse aardbei

Maar ook een plakje banaan, appel of peer is erg lekker bij een blokje pure chocolade! Kies het liefst een zo hoog mogelijk cacaogehalte. Ben je niet gewend aan pure chocolade? Bouw het cacaogehalte dan langzaam op, zodat je rustig kunt wennen aan de smaak. Ben je eenmaal gewend? Dan smaakt melkchocolade helemaal niet zo lekker meer!

#2

Bakje magere of halfvolle kwark met blauwe bessen (vers of uit de diepvries)

Wil je juist wat aankomen? Kies dan voor volle kwark.

#3

Toast met avocado, een paar druippels citroensap en wat zout en peper

Houdt je van pittig? Strooi er dan nog wat chilivlokken over. Ook lekker: een kruidenmix er overheen strooien! Denk aan Za’Atar, currypoeder, Italiaanse kruiden of Mexicaanse kruiden. Net wat jij lekker vindt!

#4

Plakje rauwe ham met een augurk

Kies het liefst voor zure augurken, zonder toegevoegde suikers.

#5

Chiapudding met vers fruit zoals kiwi

Mix voor de chiapudding 150 ml gewone of plantaardige melk met 2 el chiazaad goed door elkaar en zet min. 30 minuten in de koelkast. Nog handiger: maak de chiapudding ’s avonds in een afsluitpaar schoon jampotje. De volgende dag kun je hem dan zo meenemen naar je werk!

#6

Een klein handje noten, zoals pecannoten, amandelen of walnoten

Ben je allergisch voor noten? Neem dan een handje zonnebloem- en pompoenpitten. Noten uit de winkel zijn vaak gefrituurd op te hoge temperaturen waardoor de gezonde vetzuursamenstelling minder kan worden. Kies daarom het liefst voor ongebrande, ongezouten noten. Of brand je noten zelf! Leg ze hiervoor 10 a 15 minuten in een oven op 160 graden. Wel het lekkere smaakje, niet de ongezonde eigenschappen van de supermarkt-variant!

#7 

Bakje yoghurt met granola en vers fruit, zoals blauwe bessen

Kies voor magere yoghurt als je wat gewicht kwijt wilt, halfvolle yoghurt als je op gewicht wilt blijven en kies voor volle yoghurt als je juist iets wilt aankomen!

#8

p>

Bakje zoute popcorn, zelf gepopt of uit de zak

Kies liever niet voor zoete popcorn, deze bevat onnodige suikers.

#9

Een glas (fruit-)water!

Want, heb je wel echt honger? Of is het meer lekkere trek, trek uit gewoonte of heb je stiekem niet gewoon dorst? Veel te vaak wordt dorst namelijk verwart met honger: drink dus eerst een flink glas water voor je begint aan een snack attack! En om dat water net even wat lekkerder te maken doe je er wat vers fruit (schijfjes citroen, limoen, sinaasappel, aardbeien etc.) en eventueel wat verse basilicum of munt in.

#10

/>

En last but not least: wat dacht je van ‘gewoon’ een stuk fruit?

We zouden bijna vergeten dat moeder natuur de lekkerste tussendoortjes gewoon zelf maakt. Doe een stuk fruit in je tas (appel, sinaasappel, mandarijn) of snijd een paar plakken fruit en doe in een bakje (meloen, watermeloen, ananas). Ook lekker: neem twee kiwi’s en een lepel mee. Zo kun je de kiwi’s op elk moment lekker uitlepelen!

Emotie eten
Volgende blogbericht
Mirte

Auteur Mirte

Ik begeleid jou graag naar een gezond en fit lijf, met behulp van een goede voeding en voldoende beweging. Maar ook aspecten als stress en slaap komen voorbij: gezond zijn én blijven hangt van een heleboel factoren af. Niet iedereen is hetzelfde, en daarom betekent een gezonde leefstijl en voeding voor de één wellicht iets anders dan voor de ander. Daarom werk ik bij ProAcademie, want deze visie is voor het hele team van ProAcademie belangrijk!

Meer berichten van Mirte

Plaats een reactie